lørdag 9. mai 2015

Betulia og Slyngpelargonia

Nå har jeg sjekket langtidsvarselet og det er ikke meldt nattefrost i nærmeste fremtid. Varslet gikk faktisk helt frem til 16. mai. Så da tillater jeg meg å tro at det ikke blir noe mer av den slags før til høsten igjen. Det er i alle fall lov å håpe.

I går fikk jeg plantet tre Hosta løker, som jeg kjøpte på Hagemessen. Har seks til som må i jorda snart, men jeg må først finne noe å plante dem i! Planen er å bygge et tilsvarende opphøyet bed som vi har rundt platten, på fremsiden av huset også, men så langt er vi ikke kommet ennå. På fremsiden av huset er det kun morgen- og litt kveldssol, så jeg må velge planter som liker mye skygge.

Det har vært litt sånn nedprioritert område på forsiden, men i år tenker vi som sagt å gjøre noe med det. Begynte så vidt i dag. Plantet tre Betulia i kassen under kjøkkenvinduet. Liker så godt disse med den sterke røde fargen. Hadde de på balkongen da vi bodde i Oslo, også den skyggefull, så jeg håper de vil trives der.


Ble så inspirert av det gode langtidsvarselet at jeg også kjøpe planter til de to balkongkassene mine. Var usikker på hva jeg skulle velge, men landet til slutt på røde Slyngpelargonia. Har aldri prøvd de før, men håper de liker mye sol og vind. De henger rimelig utsatt til der oppe i høyden på solsiden av huset.


Maj Brit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar