torsdag 4. juni 2015

Jordbærblomster!

Må le litt av meg selv. Er jo en novise i hagesammenheng, men like vel. Jeg har ventet en stund nå på at jordbærplantene mine skulle blomstre, så jeg har stadig sjekket om jeg kunne se noen hvite blomster. Nei, ingenting. Jeg begynte sågar å lure på om jeg kanskje ikke kom til å få noen bær i år. Så i dag da... var oppe i hagen til nabokona for å se på blomstringen av epletrærne hennes. Da kunne hun fortelle meg at det hadde kommet blomster på hennes jordbærplanter. Det måtte jeg se! Og hva så jeg... blomstene er gjemt inni noen grønne klaser med blad i starten. Ikke hvite som jeg hadde trodd! Jeg gikk derfor sporenstreks hjem for å sjekke mine planter.  Og jammen meg, de er fulle av kommende blomster. Lykke :-)


Ja, ja sånn kan det gå når man ikke vet hva man skal se etter.

Maj Brit 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar