tirsdag 12. januar 2016

Fuglemat

Siden det første besøket av småfugler i høst, har de kun vært tilbake et par ganger, men jeg gir meg ikke...

Samboeren min er verdens snilleste og han vet at jeg ønsker meg fugler i hagen. De er det dessverre ikke bare å få kjøpt et sted, så isteden kjøpte han boka fuglefryd til meg ❤️ 

Den var dessverre litt skadet nederst i høyre hjørne på permen, men heldigvis uskadet inni. Jeg har kost meg med boken de siste dagene og den har gitt meg ny inspirasjon til å prøve å lokke fuglene inn i hagen vår. 

Tidligere i høst laget jeg egne meiseboller. Som det står i boka, er det ikke vanskelig. I dag har jeg laget en ny runde. Jeg satt nemlig igjen med en masse nøtter etter jul som jeg ikke helt visste hva jeg skulle gjøre med. Det ble ikke knekt så mange nøtter rundt sofabordet i jula som jeg hadde håpet på. Jeg ble kanskje litt revet med i julehandelen - romantisk tanke om at det skulle bli så koselig å knekke nøtter, slik vi gjorde da jeg var lita... Ja, ja tidene forandrer seg. 

Ikke så galt at det ikke er godt for noe. Nå er meisebollene mine fulle av godsaker som jeg håper kan friste små fugler. 


Jeg byttet samtidig ut solsikkefrøene i fuglemateren og hang ut et halvt eple i stjernen min. Så nå er det bare å vente på gjestene. Det er meldt veldig kaldt fremover, så kanskje de må ut på leting etter ekstra mat. Det er lov å håpe. 



Måtte bare også ta bilde av de "gamle" meisebollene. Stemningsfullt med snøen som har dekorert materen. På det nederste bildet ser dere det siste desperate stuntet mitt. Jeg har plassert det utkastede juletreet i nærheten av fuglematen i håp om å lage et skjulested for fuglene...



Ha en fortsatt fin dag!
Maj Brit 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar