søndag 1. mars 2015

Hjelp, nå har jeg sådd!

Det kribler av forventning, jeg har bestemt meg for å prøve å så sommerblomster fra frø. Det er jo et risikoprosjekt, kan du si, men får jeg det til blir det jo vanvittig gøy. Går det ikke, er det ikke krise. Har ikke akkurat ruinert meg på innkjøpet, mye dyrere å kjøpe ferdige blomster til sommeren!

Var på hagesenteret tidligere i uka for å kjøpe inn nødvendig utstyr. Der møtte jeg en hyggelig dame som hjalp meg å finne det jeg trengte. Jeg sa at jeg var nybegynner i faget og hun foreslo hvilke blomster det erfaringsmessig er lett å lykkes med. Jeg kom hjem med Flittig Lise, Månedslavatera, Fløyelsblomst Signet og Fargekrage. Har også kjøpt en pakke med solhattfrø på nettet. Jeg har litt lyst på blomster som tiltrekker seg humler og bier, så jeg håper noen av disse gjør det.

I dag fikk jeg de første frøene i jorda, med god hjelp av sønnen min :-) Vi plantet også noen selvplukkede frø fra en blomst etter Oldefaren til sønnen min. Jeg vet ikke hva den heter, men det hadde jo vært ekstra stas å lykkes med den. Vi venter i spenning!


Maj Brit 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar