lørdag 28. mars 2015

Overvintring av fuksia

Det var ikke bare georgineknollen jeg prøvde å få til å klare vinteren ( fred over dens minne). Jeg har også en fuksia som jeg har prøvd meg på. Leste meg opp, som vanlig, på gode tips på nettet og avtalte med en tante at hun skulle ha den i kjelleren sin i vinter. Hun har en kald og mørk kjeller og hun ga den litt vann til jul. I går kveld hentet vi den og spenningen var stor på om den hadde klart seg.




Så langt mitt utrente øye kan se, ser det ut til at det er liv i denne planten! Nå får jeg bare se om jeg klarer å vekke den. Jeg klipte så vidt litt av greinene og sprayet de med vann. Har plassert den i boden under samme lys som spirene. Så nå krysser jeg alt jeg har av fingre og tær på at dette skal gå bra. Har du noen gode råd til meg på veien, hører jeg svært gjerne fra deg.

Maj Brit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar