tirsdag 5. mai 2015

Fuksia - plantene mine

Ja, nå kan jeg si plantene - for jeg kjøpte jo tre stk på Hagemessen i tillegg til den ene jeg har overvintret. Og alle lever fortsatt :-)

I dag var det tid for omplanting. Først ga jeg de tre små nye litt større potter. Han jeg kjøpte de av sa at jeg burde ta gradvis større potter, så da stoler jeg på at det blir bra. De står fortsatt i kjøkkenvinduet mitt og ser ut til å trives med det. De heter henholdsvis (fra venstre) Frank Unsworth, Galaderiel og Margaret Roe. Tenk om de blir like fine som de var på bildene av dem!


Den som jeg har overvintret har også fått ny og litt større krukke i dag. Jeg byttet til ny frisk jord iblandet både litt sand, kugjødselkompost og en anelse hønsegjødsel. Aner ikke om dette var lurt, men jeg håper på det. Jeg tror jeg hadde rett, det ser absolutt ut som om det er liv i denne. Den er riktignok ikke overdådig bladrik ennå, men jeg heier på den.


Maj Brit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar