mandag 28. mars 2016

Perleblomster

I fjor på denne tiden gikk jeg til innkjøp av noen fantastisk fine perleblomster. De gledet meg lenge og da de visnet ned bestemte jeg meg for å prøve å bevare dem. De fikk stå å tørke en god stund før jeg plantet dem ut. Tror likevel at jeg kanskje ikke ventet lenge nok, for før vinteren tok skikkelig tak begynte de å komme opp av bakken! 

Jeg kom hjem fra påskeferie sent i går kveld og var spent på å gå ut i hagen i dag. All snøen har nemlig regnet vekk mens vi har vært borte. Det hadde ikke skjedd så veldig mye ennå, men det som overrasket meg mest er at spirene fra perleblomstene ser ut til å ha overlevd? Kan det være mulig at de har klart seg under snøen, selv om de var kommet litt opp av bakken? 


Jeg får vente i spenning og se hva som skjer. Vi er heldige vi som har hage, så mye å glede seg over! 

Maj Brit 

4 kommentarer:

  1. Hei! Ja, det går nok fint, de tåler kulde de.Spennende å se hva som kommer opp nå om våren! Ha en fin vårdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ååå, nå ble jeg glad! Tusen takk for innspill :-)

      Slett
  2. Perleblomstene kommer gjerne med blader om høsten, så dette går nok bra! Jeg er helt enig i at vi er heldige vi som har hage! og nå har vi hele våren og sommeren foran oss! Lykke til med både perleblomster og annet i hagen, hilsen Anne-Kristin (lykkelig i hagen)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at du også har tro på perleblomstene mine! Jeg ante ikke at de kunne komme så langt om høsten! Ha en riktig fin vår du også :-)

      Slett