lørdag 11. april 2015

Resultater av herdingen

Ja,  hva skal man si. Det er ikke så lett å lykkes med alt man prøver seg på. Men det er ikke hel-svart heller.



Først til de som ikke klarte seg. Værst gikk det med Ranunklen. Den visnet helt bort. Primulaen mistet alle blomstene og har fått noen skadde blad, men jeg tror kanskje den overlever. Det har ikke vært så veldig kalde netter, tre fire minus, men det ville seg ikke for disse. Selv om jeg ventet en uke med å la de overnatte ute.



Så til de som har klart seg. Stemoren er nok den tøffeste i klassen. Den fikk veldig kort herding og har ikke vist antydning til misnøye med å stå ute hele tiden. Vårlyngen er også en hardhaus. De to siste går det også bra med, men de tar jeg fortsatt inn på kvelden. De var ute i en natt, men hang skikkelig med nebbet dagen etter, så det tørr jeg ikke igjen. I alle fall ikke på en god stund. 

Og så jeg bare fortelle; For noen uker siden prøvde jeg meg igjen på å plante georgineknoller. Denne gangen nyinnkjøpte fra Plantasjen. Seks stykker i alt. I dag har de to første begynt å spire! O'lykke! 



Maj Brit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar