mandag 6. april 2015

Årets første byggeprosjekt

Da er vi i gang med årets første byggeprosjekt. Ja, jeg sier første, for blir det som vi har tenkt blir det nok noen flere i løpet av våren og sommeren. Deilig å være i gang!

Vi har nå begynt på "resten" av bedet som skal være rundt platten. Innerst mot leveggen, mot naboen, har vi valgt å lage en benk i enden av det opphøyde bedet. Mellom bedet vi bygde i fjor og dette bedet, er planen å legge inn et trappetrinn.



Først måtte det litt graving til. Jeg fjernet grastorva og ca 15 cm av jordlaget under. Denne gropen fylte vi så med grus.




Mannen i huset fikk virkelig prøvd seg i dag. Uvante bevegelser for en kontorkropp og nesten bortgjemte muskler ble virkelig satt på prøve. Tror nok han blir litt støl i morgen... 



Jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Nå gjenstår det bare å sette på kantlister på bedet og legge natursteinfliser på fremsiden av benken. I tillegg til å legge på en benkeplate selvfølgelig. Vi har lyst på en av stein, men vi får se hva vi får råd til. 

I bedet tenker jeg å prøve meg på urter. Det må jo passe perfekt til utekjøkkenet :-) 

Ellers så fikk jeg raket store deler av plenen i dag. Fy søren så tungt det var!!! Jeg og nabokona holdt på med det samme og var skjønt enige om at det er godt det kun skal gjøres en gang per sesong. 

Maj Brit

2 kommentarer:

  1. Ser supert ut. Dette blir helt sikkert mye brukt😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg gleder meg til å ta den i bruk. :-)

      Slett