mandag 16. februar 2015

Mitt utgangspunkt





Slik så hagen min ut første våren vi bodde her. Bildene er tatt i april 2014. Ferdigplen lagt rett på stein og leire. Ikke akkurat det beste utgangspunktet for en fersking som meg. Løsningen ble å søke på nettet etter gode råd. For plen hadde jeg jo, så det ble naturlig å begynne med å prøve å redde den.

Det første jeg skjønte som var lurt å gjøre, var å rake hele plenen grundig. For med det å få mest mulig luft til røttene. Det var en tung jobb, men som nyfrelst gikk jeg på med krummet rygg. Deretter skulle det legges på en toppdressing bestående av jord, sand og kugjødselkompost. Som sagt så gjort. Puh, ingen hadde forberedt meg på at hagejobbing skulle være SÅ bra trim! I og med at jeg la på et ganske tykt lag, avsluttet jeg med å strø et lag med gressfrø som jeg forsiktig raket ned i jorden.

Så var det bare å vente. Jeg fikk nok veldig god hjelp av det fine været vi hadde i fjor sommer, for plenen ble utrolig nok ganske så fin.

Maj Brit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar